RESERVERINGS -EN ANNULERINGSVOORWAARDEN #JAMES

#JAMES is van mening dat reserveren zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk moet kunnen plaatsvinden. Flexibiliteit staat hoog in het vaandel, waardoor u via zijn eigen boekingskanaal, kunt reserveren zonder creditcard of aanbetaling. Op de overige boekingskanalen (o.a. Booking.com / AirBnB / Expedia etc), is hij afhankelijk van de richtlijnen van dat platform. Reserveer dus altijd direct bij #JAMES, de beste condities, de beste tarieven en geen booking fees.

1. ALGEMEEN
Deze reserverings -en annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen van alle eigendommen van #JAMES, en staan los van eventuele voorwaarden van commerciële boeking sites waarop #JAMES ook adverteert. De reserverings -en annuleringsvoorwaarden zijn altijd leidend, en nimmer te combineren met of te vervangen door voorwaarden van commerciële boeking sites.

2. BEVESTIGING VAN UW RESERVERING
Iedere reservering moet ik voorleggen aan de eigenaar van het eigendom, dit om er zeker van te zijn dat het eigendom beschikbaar is. Iedere reserveringsaanvraag wordt via mijn app, APPlause, automatisch voorgelegd aan de eigenaar ter goedkeuring, bij goedkeuring ontvangt u een mail ter bevestiging en verdere instructies betreffende inchecken, (aan)betaling etc. . Uw reservering is pas definitief nadat u de aanbetaling van uw reservering, succesvol heeft afgerond.  De aanbetaling bedraagt

  • 25% van het totale reserveringsbedrag

3. BETALING
U ontvangt van #JAMES per mail een link van zijn online betaalplatform. Met deze link kunt u uw aanbetaling voldoen via:

  • creditcard**
  • bankcontact
  • iDeal
  • giropay
  • overschrijving

Het totaalbedrag van uw reservering moet voldaan zijn voor de dag van check in en sleuteloverdracht, dit is conform de contractuele afspraken met de eigenaar van het eigendom waar u verblijft. **Indien u via creditcard betaalt, moet ik 4% (van het totaalbedrag) extra kosten in rekening brengen, deze kosten moet ik op mijn beurt weer afdragen aan de creditcardmaatschappij.

Non-refundable
, last minute & early-birds reserveringen moeten voldaan worden bij reserveren.

4. ANNULERINGSVOORWAARDEN
#JAMES begrijpt dat plannen kunnen wijzigen. U kunt uw reservering, waarvan u de aanbetaling reeds heeft gedaan, kosteloos annuleren (met uitzondering van non-refundable, last minute & early-birds reserveringen):

  • tot 1 week voor de check-in datum (laagseizoen)
  • tot 3 weken voor de check-in datum (hoogseizoen)

Wanneer is het hoogseizoen:

  • alle officiële Belgische schoolvakanties & feestdagen
  • Zoute GP

5. KOSTEN VAN UW ANNULERING
Indien u na, de in artikel 4 genoemde periode, uw reservering annuleert, staan de annuleringskosten, gelijk aan de in artikel 2 genoemde aanbetaling, 25% van het totaalbedrag van uw reservering. Voor het totaalbedrag van deze annuleringskosten, ontvangt u van #JAMES, een kortingscoupon, welke u kunt gebruiken bij een volgende reservering. LET OP alleen geldig voor: 

  • reserveringen gemaakt via https://frontoffice.bnbbutler.be/ of APPlause
  • reserveringen voor dezelfde #JAMES locatie waarvoor u de kortingscoupon heeft ontvangen 
  • reserveringen binnen 6 maanden na annuleringen waarop de kortingscoupon betrekking heeft
  • kortingscoupon (voor annuleringen) zijn niet te combineren met andere kortingscoupons
  • kortingscoupon (voor annuleringen), zijn niet te combineren met last minute & early-birds
  • kortingscoupon (voor annuleringen), zijn niet overdraagbaar

6. WAT IS EEN NON-REFUNDABLE RESERVERING?
Dit is een reservering welke u direct tijdens het boeken online dient af te rekenen en welke vervolgens niet meer geannuleerd dan wel gewijzigd kan worden.

7. WAAROM ZOU IK KIEZEN VOOR HET NON-REFUNDABLE TARIEF?
Omdat u afstand doet van flexibel annuleren en de reservering direct online betaalt geven wij u een korting. Het non-refundable tarief is hiermee altijd het voordeligste tarief beschikbaar.

8. ONLINE CHECK IN
Voor de feitelijke check in, dient de boeker via de per mail ontvangen online check in link, al zijn gegevens, inclusief kopie ID of paspoort online te registreren, en te tekenen voor de reserverings -en annuleringsvoorwaarden. Deze verplichting  is conform lokale (o.a. gemeentelijke) richtlijnen en contractuele afspraken met de eigenaar van het eigendom waarin u verblijft. Alle gegevens worden altijd vertrouwelijk behandeld, en worden nimmer met derden gedeeld. Voordat u de sleutel in ontvangst kan nemen, moet de online check in afgerond zijn. Als u het niet lukt om dit voor de feitelijke check in te volbrengen, zal ik u tijdens de persoonlijke check in vragen dit alsnog te doen, om tijd te besparen is het handig dit voor aankomst te regelen. Helaas kan ik hier geen uitzonderingen op maken.

9. CHECK IN / BORG / PLAATSBESCHRIJVING
Na uw reservering, heeft u van mij een uitnodiging ontvangen om mijn app, APPlause te downloaden ( iPhone of Android ).  Met APPlause kunt u alles regelen omtrent uw verblijf in 1 van mijn locaties, uw reservering beheren, uw verblijf upgraden met al mijn butler diensten, met mij chatten of al mijn locaties boeken. Iedere gast wordt bij check in en check out persoonlijk door mij ontvangen. Tijdens de check in geef ik een tour van het eigendom en voorzie ik u van de nodige informatie. In mijn app vindt u bij de details van uw reservering handige basisinformatie zoals WiFinaam en wachtwoord, en andere handige informatie over het eigendom.

9.1 BORG
Voor ieder verblijf dient er borg betaald te worden, de hoogte van de borg is afhankelijk van de locatie welke u geboekt heeft, de hoogte van de borg staat in mijn app, bij de details van uw reservering. De borg kan tijdens check in contant worden voldaan, of ik kan dit bedrag blokkeren op uw creditcard, welke weer vrij wordt gegeven kort na de persoonlijke check out. 

9.2 PLAATSBESCHRIJVING
Voor iedere check in van iedere gast, maak ik een plaatsbeschrijving van het hele eigendom, tot in detail. Dit doe ik door middel van het maken van een uitgebreide film. Hiermee leg ik kort voor uw toekomen, de staat en de inventaris van het eigendom vast. Elke kast, elke lade wordt vastgelegd zodat vastligt wat er aanwezig is in het eigendom. Tevens ligt het vast wat de staat is van het eigendom, waardoor er nooit onenigheid kan ontstaan over vlekken, krassen of andere gebreken.

Tijdens de persoonlijke check in, vraag ik u om via mijn app de check in procedure te doorlopen, dit duurt enkele minuten. Hiermee kunt u met de camera van uw smartphone ook een plaatsbeschrijving maken, om zo de staat van de locatie, eventuele kleine gebreken vast te leggen. Tevens wordt u gevraagd of de locatie schoon is opgeleverd en of alle bedden netjes zijn opgemaakt. Tevens accordeert u in mijn app dat u borg heeft betaald.

LET OP Indien u ervoor kiest de check in procedure in mijn app niet te doorlopen tijdens de persoonlijke check in, en dus niet gebruikmaakt van de mogelijkheid om de staat van het eigendom zelf te registreren, zal de plaatsbeschrijving welke ik gemaakt heb leidend zijn voor de beoordeling van eventuele schade tijdens uw verblijf. De door mij gemaakte plaatsbeschrijving is beschikbaar in mijn app, bij de details van uw reservering.

10. SCHADE / DIEFSTAL
De persoon welke het eigendom via #JAMES heeft geboekt (=boeker), is te allen tijde persoonlijk hoofdverantwoordelijk in het geval van schade of diefstal. De boeker, en alle mede gasten van de boeker dienen het eigendom met de grootste zorg te gebruiken, en alles doen om schade, vlekken of bovenmatige slijtage te voorkomen. Het is nimmer toegestaan om spullen, meubels of andere zaken uit het eigendom mee te nemen, dit wordt direct gezien als diefstal en zal de eigenaar dit vervolgen als zo. 

Mocht er onverhoopt toch iets voorvallen, schade, ongeval of iets anders, is de boeker verplicht om direct #JAMES op de hoogte brengen via +32467010638. In het geval van schade, wordt de boeker te allen tijde aansprakelijk gesteld voor de geleden schade door de eigenaar van het eigendom. Indien de schade welke ontstaan is gedurende het verblijf niet gedekt kan worden door de betaalde borg, zal de eigenaar de aansprakelijkheidsverzekering van de boeker aansprakelijk stellen, de gemaakte plaatsbeschrijving zal o.a. dienen als bewijslast. Tijdens de persoonlijk check out zal #JAMES samen met de boeker, controleren of het eigendom in dezelfde staat wordt achtergelaten als dat de boeker het bij check in, in gebruik heeft genomen.

11. GEBRUIK VAN HET EIGENDOM / LEEFTIJD
Voor elke locatie welke #JAMES beheert is een minimumleeftijd van 30 jaar vereist voor de boeker. Geen van de eigendommen mogen gebruikt worden voor feesten, bijeenkomsten of andere gelijksoortige doeleinden. Tevens mag het gehuurde eigendom niet onderverhuurd worden, of mag de reservering overgedragen worden. Indien wordt vastgesteld dat er gehandeld wordt in strijd met de in dit artikel gestelde voorwaarden, is #JAMES en of de eigenaar gerechtigd om het verblijf per direct te beëindigen. In dat geval kan de boeker/gast geen aanspraak maken op een restitutie of naar rato terugbetaling van de reservering.

12. AKKOORD VERKLARING
Door ondertekening van het online registratieformulier en/of door de betaling van het totaalbedrag van uw reservering, verklaart u op de hoogte te zijn van de inhoud en akkoord te gaan met al deze reserverings -en annuleringsvoorwaarden, welke van toepassing zijn op alle reserveringen van alle eigendommen  welke via #JAMES gehuurd kunnen worden. Nimmer zijn er uitzonderingen te maken door de boeker/gast op deze reserverings -en annuleringsvoorwaarden, mist schriftelijk met #JAMES overeengekomen.

Heeft u vragen, twijfel dan niet om mij deze stellen, ik sta tot uw beschikking.